• Opsonline.it
  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
Visualizzazione risultati 1 fino 4 di 4
    Partecipante Affezionato

Come trovare articoli per tesi sui sex offenders????

Ciao ragazzi, avrei urgente bisogno di trovare articoli inerenti la mia tesi sugli Stupratori, sia in inglese che in italiano. Spero qualcuno mi aiuti perchè non so come muovermi nella ricerca, intanto in biblioteca ho trovato solo qualche libro, ma nessun articolo di rivista scientifica.Magari potreste indicarmi anche solo i nomi di riviste e dove poterle consultare. Grazie mille!!

Postatore OGM L'avatar di willy61
    Blog Entries
    281

Riferimento: Come trovare articoli per tesi sui sex offenders????

http://web.ebscohost.com/ehost/viewa...urjkPIA&hid=11Stance-shifting in language used by sex offenders: Five case studies.

Behavioural characteristics of rapists.

Sexual coping, general coping and cognitive distortions in incarcerated rapists and child molesters1.

Pathways to rape: Preliminary examination of patterns in the offence processes of rapists and their rehabilitation implications.

Buona vita
    Guglielmo

DOES ALCOHOL CONTRIBUTE TO THE CONFLUENCE MODEL OF SEXUAL ASSAULT PERPETRATION?

“If a girl doesn't say ‘no’...”: young men, rape and claims of ‘insufficient knowledge’.

Sexual offending against older female victims: An empirical study of the prevalence and characteristics of recorded offences in a semi-rural English county.

Examining the relationship between sexual offenders and their victims: Interpersonal differences between stranger and non-stranger sexual offences.

Gender Differences in the Enactment of Sociosexuality: An Examination of Implicit Social Motives, Sexual Fantasies, Coercive Sexual Attitudes, and Aggressive Sexual Behavior.

Temperament and character dimensions of sex offenders in relation to their parental rearing.

Aggression, Impulsivity, Plasma Sex Hormones, and Biogenic Amine Turnover in a Forensic Population of Rapists.

Crime profiles and conditional release performance of psychopathic and non-psychopathic sexual offenders.

Sexual arousal among rapist subtypes.

Because they do horrible things: Fear, science, and the erosion of civil liberties in sexually violent predator proceedings.

Lack of psychopathic character (Rorschach) in forensic psychiatric rapists.

Serial and single-victim rapists: differences in crime-scene violence, interpersonal involvement, and criminal sophistication.

Childhood sexual experience and adult offending: an exploratory comparison of three criminal groups.

A study of stranger rapists from the English high security hospitals.

Sexual offenders' explanations for their offending.

Developing a categorization system for rapists’ speech.

Patterns of attachment and alcohol abuse in sexual and violent non-sexual offenders.
    Dott. Guglielmo Rottigni
    Ordine Psicologi Lombardia n° 10126

Partecipante Affezionato

grazie mille gentilissimo!

Partecipante Affezionato

Ciao, sto cercando materiale riguardo un progetto di trattamento per sex-offenders svolto nel carcere di Milano Bollate, si chiama "PROGETTO DI TRATTAMENTO E PRESA IN CARICO DI AUTORI DI REATI SESSUALI IN UNITA’ DI TRATTAMENTO INTENSIFICATO E SEZIONE ATTENUATA "..ho trovato varie cose, ma la mia prof mi ha chiesto di allungare questa parte della tesi..ti sarei grata se potessi aiutarmi..E grazie mille per i suggerimenti precedenti!Un saluto

Privacy Policy