• Opsonline.it
  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
Visualizzazione risultati 1 fino 4 di 4

Discussione: Ho bisogno di aiuto!!!

Partecipante Assiduo L'avatar di charlize

Ho bisogno di aiuto!!!

Salve a tutti , eccomi di nuovo qui a chiedere informazioni, sempre alle prese con la solita tesi sull'ADHD !
    So di aver chiesto già degli aiuti, ma ho bisogno di voi ancora una volta !
    Come vi ho già scritto, la mia tesi è sull'adhd e l'attaccamento nell'infanzia.
    Ora, nei primi due capitoli in cui parlavo del disturbo, tutto ok, ma ora mi trovo n po' in difficoltà, un po' perchè mi sta assalendo il panico perchè siamo a metà maggio e ancora mi manca il terzo capitolo, ma soprattutto perchè in giro c'è pochissimo materiale che parla della relazione tra l'adhd e l'attaccamento nell'infanzia, quindi le cause relazionali e familiari.....se qualcuno può aiutarmi con qualsiasi informazione gliene sarò veramente grata!
    Aspetto notizie...spero positive !
    Grazie mille a tutti!
    Alessandra

bugsbenny
    Ospite non registrato

Riferimento: Ho bisogno di aiuto!!!

Hai Già provato a cercare su PsycInfo? Incrociando le ricerche sull'ADHD con quelle sull'attaccamento (attachment) magari ti da dei titoli...però gli abstract sono tutti in inglese

Partecipante Assiduo L'avatar di charlize

Grazie mille bugsbenny, provo subito!!
    Scusatemi non so come sono riuscita ad aprire due discussioni uguali...chiedo a qualcuno più esperto di chiudere l'altra! Grazie...e scusatemi ancora!
    Alessandra

Postatore OGM L'avatar di willy61
    Blog Entries
    281

Prova a cercare questi articoli. Se non li trovi, mandami un pm con un indirizzo email e te li spedisco

Add Added
    Parent and Child Therapy (PACT) In Action: An Attachment-Based Intervention for a Six-Year-Old With a Dual Diagnosis. By: Amos, Jackie; Beal, Simon; Furber, Gareth. Australian & New Zealand Journal of Family Therapy, Jun2007, Vol. 28 Issue 2, p61-70, 10p Abstract: This case study explores Parent and Child Therapy (PACT), an attachment-based intervention for mothers and children experiencing intractable relationship distress originally developed by Heather Chambers (a Child Psychotherapist and Family Therapist working in New Zealand). We describe the use of PACT with a mother-child dyad presenting a history of severe abuse and neglect. The child had been diagnosed with Conduct Disorder and co-morbid Attention Deficit Hyperactivity Disorder. We consider the themes arising in the therapy, the emotional process experienced by the mother and child, the initial outcome and 10-month follow up. The case study indicates that PACT can be learned and used by practitioners outside of the team that conceptualised and developed it. The case highlights the links between externalising difficulties and attachment disorganisation and points to PACT as a promising treatment for the chronic sequelae of early interpersonal childhood trauma. The need for research and possible directions of this research are discussed. [ABSTRACT FROM AUTHOR] (AN 25391397)

Add Added
    ADHD, Temperament, and Parental Style as Predictors of the Child’s Attachment Patterns. By: Finzi-Dottan, Ricky; Manor, Iris; Tyano, Sam. Child Psychiatry & Human Development, Dec2006, Vol. 37 Issue 2, p103-114, 12p, 3 charts Abstract: This study investigates the impact of temperament and parenting styles on attachment patterns in children with ADHD. The study included 65 children aged 7–15 and their parents. Children diagnosed as Combined or Predominantly Hyperactive Impulsive Type had significantly higher scores than those diagnosed as Predominantly Inattentive Type in anxious and avoidant attachment, emotionality, and activity dimensions of temperament, and their parents reported higher levels of controlling styles. Hierarchic regressions indicated that parental promotion of autonomy with children with temperamental emotionality predicted anxious attachment, while parental restriction of autonomy with children with high levels of temperamental activity predicted avoidant attachment. [ABSTRACT FROM AUTHOR] DOI: 10.1007/s10578-006-0024-7 (AN 22657587)

Add Added
    CONCEPTUALIZING ADHD AS A CONTEXTUAL RESPONSE TO PARENTAL ATTACHMENT. By: Erdman, Phyllis. American Journal of Family Therapy, Apr-Jun98, Vol. 26 Issue 2, p177-185, 9p; Abstract: This article presents information on the diagnosis of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), and its frequent misdiagnosis. This article suggests that attention deficit hyperactivity disorder is frequently misdiagnosed, even overdiagnosed, and provides an alternative way of viewing such problem behaviors in children. It presents a framework, based on systems and attachment theory, that views children's behaviors within the context of the parent-child attachment patterns, and it suggests interventions that shift the focus from the child to the parent-child interaction. Diagnoses of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) are increasing at an alarming rate, exceeding 2 million reported cases nation- wide in 1995. In spite of the impact these children's behaviors have on family interactions, family therapists have given minimal attention to the assessment and treatment of ADHD. The majority of the research done on ADHD children has been reported in educational and child psychology journals, and some of the more recent research even challenges the accuracy of many ADHD diagnoses. (AN 470506)

Buona vita

Guglielmo
    Dott. Guglielmo Rottigni
    Ordine Psicologi Lombardia n° 10126

Privacy Policy